17 Şubat 2017 Cuma

EFSANE KLİŞE !


EFSANE KLİŞEM



Bu hafta ilgiyle ve beğeniyle takip ettiğim iki dizide beni klişeleriyle üzdü.Tam dedim bu dizi olmuş,beni yanıltarak sıradan reyting cambazlığı yaparak yanılttılar.

İlki VATANIM SENSİN;Kumandan CEVDETİN aslında bir osmanlı ajanı olduğu, hain olmadığını eşi AZİZE HANIM'a söyliyecekken son anda bir telgrafla !( flaş haber) görevine devam etmesi tebliği gelmesi. Paparazzi programlarının AZZSONRAA... ünlemine benzettim.Hiç hoş olmadı iyi giden, reytingi yüksek bir dizinin bu tür zaman çalma haraketlerine girişmesi...

İkincisi ADI EFSANE;Yeni bir yaşam kurarak çocuklarına kavuşma hayali kuran Baba kızına söz verdiği balo'ya katılamaması ajitasyonu ! Tam baloya gitmek için yola çıkan baba öğrencilerinden birinin kavgaya karışacağını duyması üzerine yolunu değiştirir ve kavgayı ayırırken bıçak yarası alır ve ajitasyon ve reyting cambazlığı burada başlıyor yaralı baba hastaneye gitmek yerine ağır yaralı halde üzeri kan içinde,elinde çiçekle baloya gitmeye çalışıyor.yetmiyor kızını arayıp "yaralandım"demek yerine halen "geliyorum kızım yoldayım"diyor  kızı "aaa olurmu boş ver hastaney bırak baloya gel"deme imkanı olmadığına göre bu yalanı üstelik gizleyemeyeceği yalanı neden söyler ?İlla baloya gelmemesi gerekiyorsa başka bir şekilde yapılabilirdi.

Ör:Baba yaralanır,gömlek değiştirir yada ceketini ilikleyerek kamufle eder yarayı ve baloya katılır.ilerleyen dakikalarda kan sızmaya başlar gömlekten ve gerçek ortaya çıkar.Kızıda babasına yinemi kavgaya karıştın der postayı koyar.Böylesi dağa doğru ve ajitasyon,ve klişeden uzak olurdu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder